Knäckebröd med majsmjöl.

Hej mina läsare!
Igår bakade jag glutenfritt knäckebröd som jag tänkte dela med mig av.
I början var jag lite skeptisk på hur den skulle bli men kan säga att det blev en riktig succé.
 
 
Detta behöver du till 1 plåt:
2 dl majsmjöl
1 dl solrosfrön
1 dl krossade linfrön
1/2 dl olivolja
2 dl kokande vatten
Flingsalt (efter smak)
 
Såhär gör du:
1. Sätt ugnen på 150 grader.
2. Blanda ihop alla ingredienser förutom salten. Jag brukar alltid blanda alla torra ingedienser först och sedan tillsätta vätskan. Rör ihop till en fast smet. 
3. Lägg smeten på en bakplåt med bakplåtspapper och kavla ut till en tunn platta. Det blir lättare om man lägger ett bakplåtspapper ovanpå smeten och kavlar så får man den jämnare. 
4. Strö över flingsalt. Nästa gång tänker jag ha i lite salt i själva smeten så att den får lite mer smak. Men det är upp till var och en hur smaksatt man vill ha den. 
5. Grädda sedan i mitten av ugnen i ca. 30-40 minuter eller tills den fått en fin gyllenbrun färg. 
6. Låt svalna och bryt sedan i bitar. 
 
Tips:
Ät som den är eller gör som jag och bre lite bregott över. Mums!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: