Bananpannkakor.

Godmorgon mina läsare! Idag har jag ett mumsigt dessert-tips som även funkar som en lyxigare frukost. 
Lätt, snabbt och nyttigt. 
 
Låt mig presentera mina bananpannkakor som jag toppat med jordnötssmör, kvarg och blåbär.
 
 
 
Detta behöver du till 2 pannkakor:
1 banan 
1 dl havregryn
1 ägg
Smör till stekning
 
Topping:
1 msk ekologisk jornötssmör (jag använder den från Green Choice)
1/2 dl blåbär (frysta eller färska)
1 1/2 msk kvarg
 
Så här gör du:
1. Lägg bananen, havregrynen och ägget i en mixer och mixa till en slät smet. Jag använde mig av en stavmixer.
2. Hetta upp en stekpanna och lägg en klick smör. 
3. Häll sedan hälften av smeten på pannan och stek gyllenbrun. Upprepa. 
4. Nu är det bara att bre på lite jordnötssmör, klicka på lite kvarg och sedan toppa med blåbär.
5. Voilá! Klart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: