Matlåda - Kycklingfilé med belugalinssallad.

God kväll mina läsare!
Imorgon är det måndag igen och jag har fixat en matlåda tills imorgon. Detta har jag improviserat fram så det finns inget recept på det så jag kommer skriva allt på ett ungefär. 
 
 
Detta behöver du till 1 portion:
1 1/2 kycklingfilé
1/2 msk dijon senap
1/2 msk grovkornig senap
1 tsk honung
salt
svartpeppar
olivolja
 
Till salladen:
1 dl belugalinser (okokta)
50g fetaost
1/2 liten rödlök
1 rödbeta (kokt)
1 dl valnötter
Valfri sallad (jag har en blandning av babyspenat, mangold och ruccola)
Salt 
Vit balsamvinäger
Olivolja 
 
Så här gör du:
1. Börja med att hälla linserna i en kastrull med vatten och salt, låt koka i ca 20 minuter eller tills linserna mjuknat. Häll sedan linserna i en sil och låt vattnet rinna av.
2. Strimla kycklingfiléerna och stek dem i olivoljan. Blanda sedan i senap, honung, salt och peppar och stek tills kycklingen fått en gyllenbrun färg. Ta bort från plattan.
3. Skiva rödlöken och rödbetan lagom tunnt och blanda dem sedan med linserna och salladen. Smula fetaosten och krossa valnötterna grovt och blanda tillsammans med resten. Salta och smaksätt med olivolja och vit balsamvinäger. 
4. Sen var det klart! Enkel och nyttig maträtt som tog mig ca 20 minuter att göra. 
 
Tips!
Går att göra dagen innan och behöver inte värmas. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: