Havregrynsgröt med blåbär.

Godmorgon mina läsare!
Jag har varit väldigt upptagen dom senaste veckorna och därför har det ekat tomt här på bloggen. Idag tänkte jag dela med mig av ett frukost-tips som jag äter väldigt ofta, nämligen havregrynsgröt. 
 
 
 
Detta behöver du:
1 dl havregryn
2 1/4 dl vatten
1/2 tsk salt
1 tsk kokosolja
 
Till topping:
Blåbär (efter smak)
1 msk jordnötssmör (jag använder Green choice Crunchy)
 
Såhär gör du:
1. Lägg havregryn, vatten och salt i en kastrull och koka i några minuter. Ta bort från plattan.
2. Blanda i kokosoljan i gröten när den fortfarande är varm. Jag brukar även lägga i jordnötssmöret inuti gröten så att den får smälta lite.  
3. Toppa den med blåbär.
 
Tips:
Använd dina favoritbär eller frukt. Här kan man använda fantasin. 
Här är olika toppings som jag brukar lägga:
- Jordnötssmör och banan
- Äppelbitar och kanel
- Blåbär och banan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: